Kniha je určena učitelům i studentům pedagogiky, učitelství i širší pedagogické veřejnosti. Představuje koncept teorie výchovy jako komplexně založené reflexe zohledňující metodologickou dvojznačnost východisek v myšlení o výchově: východisko filosofie a východisko vědy. Čtenář v textu nalezne rozbor pojmů, bez nichž se teorie výchovy neobejde (diskurs, formativní proces, zájem, autorita, vzdělání, kultura, teorie, praxe aj.). Autor se ptá, zda soudobé pedagogice s jejím důrazem na „akci“ a „zážitek“ nechybí zájem o hlubší reflexi právě těchto základních pojmů. Polemizuje s pokusy chápat výchovu skrze jednoznačné definice, zdůrazňuje antinomickou, kontradiktorickou podstatu procesu výchovy a celé pedagogické teorie. Upozorňuje na nebezpečí skryté v zapomnění na význam ideálu ve výchově a odmítá rezignaci na hledání hodnotících měřítek v době tzv. postmoderny. Smyslem této knihy je přispět k hledání komplexního pojetí výchovné teorie.
Teorie výchovy – K vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny
Martin Strouhal
Není skladem :(
Přidej se na seznam čtenářů, kteří budou upozorněni, jakmile reknihu opět budeme mít
+ ZDARMA samolepka a rezáložka
Co jsou reknihy?
- Použité knihy ve skvělém stavu
- 99 % pozitivních hodnocení na Heureka.cz
- Zasíláme se
,
a
- Osobní odběr v Praze a Brně
Popis
Katalogové číslo:
9788024742120
Kategorie: Odborná literatura, Pedagogika, Společenské vědy
GTIN: 9788024742120